profil

brandinavia offers artists, art and cultural projects a long-standing network within the media and communication landscape as well as within the cultural and subcultural sector. (focus on Berlin)

Our particular strengths lie in the mediation, support and implementation of projects with a high artistic potential from and to Scandinavia and Germany respectively.

brandinavia also specializes in the market launch and positioning of brands from the creative industries and lifestyle sector. (fashion, music, design, leisure and sporting goods etc.).
We work with you to develop a customized b to b portfolio to achieve set goals with the right contacts and cooperation partners. Based on this, we develop a comprehensive communication and marketing concept.

brandinavia also offers professional innovation consulting and pre-testing for culture-related products. Always with the aim of adapting product development as closely as possible to the needs of the target group.

One of our special competencies is to incorporate trends and currents of the respective market into the product development at an early stage. Increasingly, new values such as sustainability and corporate social responsibility play an enormously important role in the success of a brand and its products.

philosophy

We support the cross-national exchange of ideas, visions and experiences. For brandinavia CSR (corporate social responsibility) is the most important virtue in business.

vision

brandinavia has the potential to become a large pan-European network of specialists in the cultural sector in the broadest sense, where experts from different fields bring together their experience and contacts. This creates valuable synergies that are beneficial for all parties involved, both economically and ecologically.

We support and live the international exchange of different lifestyles, customs, beliefs and habits by promoting and bringing forward culture of different origins. Art and culture is the universal language that can help us humans to make this planet a better place to live.

“Connect to grow” ……with responsibility

We live in times with enormously fast changes in society and its communication patterns. The classic advertising agency is now often too conventionally structured to quickly integrate social currents and trends into creative, holistic marketing measures. This is because the classic target group has become a multitude of individuals who, thanks to the communication possibilities of the Internet, have the power to decide with each other and with other individuals in the shortest possible time how future markets will develop.

profil

brandinavia bietet  Künstlern, Kunst- und Kulturprojekten  ein langjährig gewachsenes Netzwerk innerhalb der Medien- und Kommunikationslandschaft sowie innerhalb des Kultur- und Subkultursektors. (Schwerpunkt Berlin)

Unsere besonderen Stärken liegen in der Vermittlung, Begleitung und Durchführung von Projekten mit einem hohen künstlerischen Potential aus und nach Skandinavien bzw. Deutschland.

brandinavia ist auch auf die  Markteinführung und Positionierung von Marken aus der Kreativwirtschaft und der Lifestyle-Branche spezialisiert. (Mode, Musik, Design, Freizeit- und Sportartikel etc.)
Wir erarbeiten mit Ihnen ein maßgeschneidertes b to b – Portfolio, um mit den richtigen Kontakten und Kooperationspartnern gesetzte Ziele zu erreichen. Darauf aufbauend entwickeln wir ein umfassendes Kommunikations- und Marketingkonzept.

brandinavia bietet auch professionelles Innovations- Consulting und pre-testing für kulturaffine Produkte. Immer mit dem Ziel, die Produktentwicklung so nah wie möglich den Bedürfnissen der Zielgruppe anzupassen.

Unsere besonderen Kompetenzen liegen u.a. darin, Trends und Strömungen des jeweiligen Marktes in einer frühen Phase in die Produktentwicklung einfliessen zu lassen. Für den Erfolg einer Marke und ihrer Produkte spielen zunehmend neue Werte wie Nachhaltigkeit und corporate social responsibility eine enorm wichtige Rolle.

philosophie

Wir unterstützen den länderübergreifenden Austausch von Ideen, Visionen und Erfahrungen.
Für brandinavia ist CSR (corporate social responsibility) die wichtigste Tugend im unternehmerischen Handeln.

vision

brandinavia hat das Potential, ein großes europaweites Netzwerk aus Spezialisten der Kulturbranche im weitesten Sinnezu werden, wo Experten unterschiedlicher Fachgebiete ihre Erfahrungen und Kontakte zusammenbringen. Hierdurch entstehen wertvolle Synergien, die sowohl ökonomisch als auch ökologisch betrachtet für alle Beteiligten Vorteile bringen.

Wir unterstützen und leben den internationalen Austausch von unterschiedlichen Lebensstilen, Bräuchen, Glauben und Gewohnheiten indem wir Kultur unterschiedlicher Herkunft promoten und nach vorne bringen. Kunst und Kultur ist die universelle Sprache die uns Menschen helfen kann, diesen Planeten zu einem besseren Lebensraum zu machen.

“Connect to grow” ……with responsibility

Wir leben in Zeiten mit enorm schnellen Veränderungen der Gesellschaft und ihrer Kommunikationsmuster. Die klassische Werbeagentur ist mittlerweile oft zu konventionell strukturiert, um schnell die gesellschaftlichen Strömungen und Trends in kreative, holistische Marketingmaßnahmen zu integrieren. Denn die klassische Zielgruppe ist zu einer Vielzahl von Individuen geworden, die dank der Kommunikationsmöglichkeiten des Internets die Macht haben, miteinander und mit anderen Individuen in kürzester Zeit darüber zu entscheiden, wie sich die zukünftigen Märkte entwickeln werden.